Jump to content
A 2018 Mid-Year Message From Storm Sondors Read more... ×

Andi

Administrators
  • Content count

    314
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

Andi last won the day on June 24

Andi had the most liked content!

Community Reputation

127 Excellent

4 Followers

About Andi

  • Rank
    Staff
  • Birthday May 26

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. SONDORS informiert über Auslieferungen eigentlich nur per UPS - wenn wirklich alles zusammenspielt, kriegst du auch eine von SONDORS oft aber deutlich verzögerter als die von UPS.
  2. Andi

    Bafang 750w rear hub magnets

    Hi @Sune, looks like the only way to get the magnets is to source them from an old motor
  3. For 2018’s midyear thank you and message to our amazing community, we’d like to take a moment to reflect on how far we’ve come and how fast we’re moving. Storm is excited, and he's feeling the sting... Save the Bees, Ride a SONDORS. Get your SONDORS —> sondors.com
  4. @Lee Love - here would be an instruction on how to get into it: admin note: restored from June 10
  5. What was wrong - long story short: LCD was configured for 48V eBike, but got delivered with an 36V eBike. Voltage settings needed to be adjusted to restore functionality. Solution: Please access the personalized parameter settings. To access Personalized Parameter Settings items option page, hold both the “+” and the “-” button for 2 s, then hold both the “+” and the “-” button for 2 s again. To access the corresponding settings page we need, press the “+” or the “-” button to increase or decrease until the desired item (Battery Power Bar Settings Interface - see image) is displayed, and then press the “i” button to confirm. Please verify that the display shows you "VOL 1" with 31.5 like in the image below. If this is not the case please adjust it to 31.5.  To set battery power bar, press the “+” or the “-” button to increase or decrease the number. To store a changed setting and access the second bar, press the “i” button. By analogy, after 5 bars voltage values is entered, the other values are: VOL2: 33.6 (=30% Charge leftover) VOL3: 36.0 (=55%) VOL4: 38.4 (=70%) VOL5: 40.8 (=100%) hold the “i” button to confirm and then return to the previous menu. This will resolve the issue, if it does not for you - feel free to create a new topic describing your exact issue.
  6. Hi Uwe, Reddy kann kein Deutsch, und liest wohl mit Google Translator mit. Musst ihm verzeihen wenn ers wohl durch die Übersetzung falsch verstanden hat. In ganz seltenen Fällen kommt der Support aufs Forum um sich Anleitungen zu Sachen zu besorgen um die im Chat zu teilen. Ich lasse hin und wieder Sachen eskalieren wenn es notwendig ist da ich direkten Kontakt zu den entsprechenden Leuten habe, aber nur wenns notwendig ist. Bei dir ist es nur Zufall:) VG
  7. Nein, liest er nicht. Auch die Deutsche Facebookseite wird von jemandem gemanaged der nur indirekt zu SONDORS gehört. Offizieller Support könnt Ihr unter support@sondors.com anfordern. Habe mein Fahrrad im Januar gekriegt, und kurz darauf wurde es schon von einer abgeschlossenen Garage geklaut, also passts aufs Bike auf sobald ihrs habt:)
  8. If you have a LCD Cap, disconnect the LCD and connect the LCD Cap. Power up the bike if possible and see if it works. Andi
  9. Hallo Andi

    Kannst du mir sagen ob die Bikes welche für die EU bestimmt sind mit einer EU certificate of comliance kommen?

    Besten Dank!

    1. Show previous comments  1 more
    2. ceol claudio

      ceol claudio

      Was ist mit der Schweiz? Die ist nicht in der EU

      ich bräuchte eine CoC

    3. Andi

      Andi

      CoC gibt es nicht. Damit sollte das Bike wohl wegfallen wenn du eine brauchst. Alle EU Produkte sind für E.U., Norway and Switzerland only.

       

    4. ceol claudio

      ceol claudio

      Sorry jetzt mache ich ein Durcheinander!

      Also die EU- Koformitätserklärung solle doch dabei sein. Sie besagt dass das Produkt den

      Elektrotechnischen Normung  EN  entspricht.  Das hat doch jedes Gerät. Und wird mit dem

      CE Zeichen auf dem Produkt gekennzeichnet.

  10. Hi @Marco Lam I've split your and Reddys post into a new topic as it had nothing to do with the old one(+it was from 2016...). Please contact SONDORS as Reddy said via chat or support@sondors.com. They surely will help you to resolve the issue quickly as the bike is pretty new and has a 30-day-warranty. If you've done nothing wrong and it's just a bad battery you should get a free replacement in a short period of time (4-12 Weeks) As this forum isn't official, we have no access to customer data or are able to do stuff in the name of SONDORS. This is also stated in the registration terms which you have accepted: If you have more questions, or problems getting in touch with SONDORS feel free to write here. Andi Community Manager Administration Sondors Owner Forum
  11. How does someone get a hold of some one in this company? I would like to send my e-bike back for a refund! 

    1. Reddy Kilowatt

      Reddy Kilowatt

      Hello Tina, sorry for the delay but I was riding 40 miles and I think a lot of members are busy with holiday preparations and/or travel.

      try contacting Sondors.com

      image.jpeg.460181aebee7ca43d0f0c2b7c7188c24.jpeg

           Reddy

  12. Andi

    LCD error 30 solved

    Great to hear @Senegal!
  13. Hi @Ralf Honsberg it is sometimes hidden, I don't know the reason why but sometimes it does that and reappears within couple of days. Currently it looks like it's back: Andi
  14. Servus Ralf, Andi hier. Ich bin einer der 4 Administratoren der SONDORS Gruppen und dem Forum hier. Wie @Reddy Kilowatt schon geschrieben hat, ist das komplett normal. Wenn du eine offizielle Antwort möchtest empfehle ich dir den Chat, der ist Abends ganz gut auf der sondors.com Webseite erreichbar. Die Bikes werden bei Bestellung (bzw. bei Abschluss der Vorbestellungen) in Produktion gegeben, mit Lieferung per Schiff von China aus in die Niederlande und von da an per Bodenfracht (da Luftfracht aufgrund Batterie nicht möglich ist) per UPS an deine Adresse zugestellt. Das kann gut und gern länger dauern und ist leider sehr anfällig für Verzögerungen. Also Geduld haben und sich freuen wenns ankommt. Bei Fragen stehen wir dir hier in englischer Sprache gerne zur Verfügung, sicherlich mit einer schnelleren Antwortzeit als von der offiziellen Seite her. Grüße / All the best Andi Community Manager Administration Sondors Owner Forum
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.